23 Mart 2010 Salı

Fırında Hamsi Buglama Nasil Yapilir

Bu akşam size ustalığımı :) yavaş yavaş göstereceğim.
Nasıl mi? Niye mi? İnanın ben de bilmiyorum. :)
Geçen hafta İspanyolca dersimde hocamız bir yemeğimizin ispanyolca tarifini yazmamızı istedi. Ben de geçtiğimiz haftasonu fırında hamsi buğlama yapmıştım. Dedim ben ispanyollara da bu tarifi veririm. Dün oturdum ispanyolca fırında hamsi buğlama tarifi yazdım hocamız hele bir baksın eğer yanlışı yoksa bi ara bu tarifi ispanyolca olarakta vereceğim. :) Bu yemekte hem bir öğrenci yemeği olabileceği gibi genel olarak anne yemekleri kategorisi içine girebilir.
Öncelikle malzemelerimizi sayalım; 1,5 kg hamsi, 3 orta boy soğan, 2 büyük boy domates, 1 adet limon, 2 adet yeşil biber, maydanoz, tuz ve azcık sıvı yağ


..

Öncelikle hamsilerimizi iyice temizleyip yıkayalım, soğanlarımızı söğüs dilimliyelim ve tuzla bir müddet yoğurup sonra suya tutup tepsimizin zeminine yayalım üzerine temizlediğimiz hamsileri yayalım.

..

Sonra hamsilerin üstüne, domatesleri, biberleri, limon dilimlerini dizelim. Ben maydanoz sevmem ama sevenler var onlar üzerine bir de maydanoz koyabilirler :) (Bence mahsuru yok yani) üzerine tuz atalıp ve bir miktar yağ gezdirelim.

Sonrasında 225 derece olarak önceden ısıttığımız fırında yaklaşık olarak 40 dakika kadar pişirelim. Valla bizim fırın bozuk değilse ben aynen bu sıcaklıkta bu kadar süre pişirdim ve farkedildiği üzere 2 borcam tepside balık var, biri maydanozlu biri maydanozsuz. :)

Sonrasında zaten ne yapacağınızı biliyorsunuz, şimdiden afiyet bal, şeker ve lop lop et olsun :)

1 yorum:

  1. Hamsiyi pek sevmem ama görüntü tablo gibi valla :)) Ellerine sağlık her kim yaptı ise :))

    YanıtlaSil