18 Aralık 2010 Cumartesi

Fırın Posetinde enfes tavuk nasıl pisirilir?

Efenim Selamlar;

Bizim evin öğrenci yemekleri başlıklı sitemizde bir başka enfe tarifle karşınızdayım... :)
Bugün size fırın poşetinde fırında tavuk tarifi vereceğim. Daha önce bu tarifin poşetsiz halini sitemizde vermiştim. (Fırında tavuk nasıl pişirilir?) Bu sefer fırın pöşeti kullanmamın amacı yemeğin tadının daha güzel olmasını sağlamak çünkü bu yolla yemeğin yağı ve suyu buharlaşmıyor ve içindekiler daha lezeetli şekilde pişiyor.


Öncelikle size malzemeleri vereyim. 5 adet tavuk budu, 1 kavanoz garnitür, 3 adet orta boy patates, 2 yemek kaşığı salça, 1 su bardağı su, yarım çay bardağı sıvı yağ son olarak tuz ve baharatlar.
Fotoğraflar aslında size yemeğin nasıl yapılacağını tarif ediyor olmalı. :) Ama görünmeyen kısımda ben bir tava içerisinde salçayı sıvı yağ ile azcık kavurup, suyu ilave edip sıvı bir sos elde ettim. Patatesleri dörde böldüm, garnitürün suyunu süzüp yıkadım.



Sonrasında ilk fotoğrafta görüldüğü üzere hepsini derince bir tas içerisinde karıştırdım. Fırın poşetinin içine koydum. Öncesinde fırını 250 derece olarak ısıtmıştım. Poşetin ağzını bir tel yardımı ile bağladım, üstüne bir iğne ile 4 tane delik açtım ve yemeğimizi fırına verdim. Yaklaşık 1 saat sonra hemen üstte gördüğünüz fotoda olduğu gibi fırından çıkarıp, genişce bir kabın içerisine yemeğimizi aldım.


Sonrasında afiyet bal şeker olsun efenim. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder